neuroncrm neuroncrm .

neuroncrm

راهنمای مختصر CRM برای مبتدیان

اگر می‌خواهیم نرم‌افزار سیستم ارتباط با مشتری را به محصول فیزیکی درگذشته تشبیه کنیم که اکثر ما ممکن است از آن استفاده کرده باشیم و یا آن را دیده باشیم، سی آر ام همان دفترچه تلفن است که شما در بخشی از آن اطلاعات تماس و در بخشی دیگر از آن توضیحات و اطلاعات فرد مثل نام و غیره را می‌نوشتید.

نرم‌افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

نرم‌افزار CRM درواقع بخش ارتباطات با مشتری را از طریق سازمان‌دهی کردن راه‌های ارتباطی با مشتری و همچنین سازمان‌دهی کردن اطلاعات مشتری بر عهده دارد.

نرم‌افزار سی آر ام درواقع همه اطلاعات مربوط به مشتری شمارا دسته‌بندی می‌کند و آن‌ها را آماده دسترسی قرار می‌دهد، این اطلاعات فراتر از شماره تماس یا پست الکترونیکی هستند، شما می‌توانید همه‌ی شبکه‌های اجتماعی مشتریان و دسترسی به آن‌ها و اطلاعات اخلاقی و رفتاری و نیز سلیقه مشتری را در پایگاه داده خود جای‌داده و دسته‌بندی کنید.

در پایان روز، پلتفرم CRM نمای کلی از مشتریان داغ و مشتریان فعلی را برای مشاغل ارائه می‌دهد.

برخی از اطلاعاتی که نرم‌افزار سی آر ام در اختیار شما می‌گذارد درباره مشتریان عبارت است از:
الگوها
اولویت‌ها
سن
مکان‌ها
روز تولد
حرفه
شغل
آدرس‌های ایمیل
شماره‌های تماس
خریدهای گذشته
میزان درآم
چنین داده‌هایی می‌توانند به شما در برنامه‌ریزی و تنظیم انواع کمپین‌های تبلیغاتی و فروش، رویدادها، رخدادهای بازاریابی نیز کمک بسیاری بکند.

شما با استفاده از روز تولد می‌توانید پیشنهادهای هیجان‌انگیزی بدهید، با استفاده از خرفه آن‌ها می‌توانید محصولات و سرویس‌های موردنظری را برای مشتری فراهم کرد و پیشنهاد بدهید، با استفاده از اطلاعات مربوط به خریدهای گذشته می‌توانید در مورد خریدهای آینده مشتری اطلاعات کسب کنید.

مدیریت CRM
سازمان‌دهی و مرتب کردن اطلاعات تماس یک مسئله است و نحوه استفاده از آن‌ها نیز مسئله‌ای دیگر، مهم نیست که چه مقدار لیست ایمیل‌های شما زیاد و طولانی باشد مهم آن است که چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنید.

با استفاده از اکوسیستم CRM به‌راحتی می‌توانید لید یا سرنخ‌ها و یا همان مشتریان خود را دسته‌بندی و گروه‌بندی کنید و انواع مشتریان خود را مدیریت کنید.

پیگیری ایمیل‌های با نرم‌افزار CRM
به‌عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در بازاریابی ایمیلی و دیجیتال مارکتینگ، مدیریت ایمیل‌ها و کمپین‌های ایمیلی بسیار مهم و نیاز به ابزارهایی برای سهولت دارد.

سیستم سی آر ام همه‌ی اطلاعات مشتری را سازمان‌دهی کرده و آن هارا در پایگاه داده‌ای ذخیره می‌کند، همچنین بسیاری از کمپین‌های ایمیلی شمارا پیگیری می‌کند و کار را برای شما آسان کرده و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

ارتباطات داخلی CRM
یک از ویژگی‌های مهم CRM که آن را از دیگر نرم‌افزارها جدا می‌کند، آسان‌تر کردن ارتباطات داخلی است، می‌توانیم به‌آسانی اطلاعات رابین اعضای تیم و شرکت نیز انتقال دهیم و همچنین با استفاده از سیستم های پیام‌رسان مختلف که با CRM قابلیت سینک شده و ادغام رادارند به‌راحتی می‌توان بین اعضای گروه و با گروه‌های دیگر ارتباط ایجاد کرد.

داشبورد CRM
درنهایت، نرم‌افزار CRM شامل یک داشبورد کاربرپسند است که خواندن و پیمایش آن آسان است. همه داده‌های ذخیره‌شده به‌صورت سازمان‌دهی شده ارائه می‌شوند و اعضای تیم بازاریابی می‌توانند بخش‌های مختلف را جستجو کرده و اطلاعات موردنیاز خود را بیابند.

رهبران تیم و مدیران همچنین می‌توانند از بخش پیش‌بینی فروش برای کمک به سایر اعضای تیم برای رسیدن به اهداف خاص استفاده کنند. گزارش‌های پیش‌بینی نشان می‌دهد که سرنخ‌های واجد شرایط در حال حاضر در قیف فروش هستند و فاصله آن‌ها تا خرید چیست. از چنین اطلاعاتی می‌توان برای شخصی‌سازی تاکتیک‌های بازاریابی از آن نقطه استفاده کرد تا منجر به تبدیل شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۹:۲۱ توسط:neuroncrm موضوع: نظرات (0)