مشاغلي كه از اتوماسيون CRM استفاده ميكنند نسبت به رقابت خود داراي مزيت متمايزي هستند. آنها همچنين فرصتي فوقالعاده براي برقراري ارتباط پويا و شخصي با مشتريان دارند.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از نرم افزار سي ار ام است.
مديريت ارتباط با مشتري (CRM) نحوه ارتباط شما با مشتريان خود را در تمام جنبههاي فرايند فروش تعريف ميكند. اتوماسيون مانند خلبان خودكار است: شما اطلاعات و زمان ارسال آن براي مشتريان خود را كنترل ميكنيد.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از سي ار ام فارسي است.
اتوماسيون CRM اطلاعات مشتريان، كمپينهاي بازاريابي، قيفهاي فروش، پستهاي رسانههاي اجتماعي، ايميلها و موارد ديگر را مديريت ميكند. از سادهسازي كارهاي دستي تكراري گرفته تا بهبود بهرهوري كار، يك ابزار اتوماسيون CRM خوب ميتواند از ابتدا تا انتها بهطور مؤثر پايگاه مشتري و نيروي فروش شما را مديريت كند.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از سي ار ام فارسي است.
علاوه بر ارتباط بيشتر با مشتريان و تقويت انسجام اداري، يك استراتژي كاملاً روان شما را براي هر پيچ و خم آماده ميكند. وقتي اتوماسيون CRM به درستي انجام شود، در وقت و هزينه شما صرفه جويي ميشود و به تمام جنبههاي سازمان شما قدرت ميبخشد.
اتوماسيون CRM براي افزايش درآمد فروش بسيار مهم است. آمارها نشان ميدهد كه يك استراتژي جامع و مؤثر CRM بيدرنگ نتيجه خواهد داد.
پاسخ به پرسش اينكه اتوماسيون سي ار ام چطور بهتر و بيشتر به فرايند هاي فروش و بازاريابي كمك مي كند را در مطلب راهنماي شما براي اتوماسيون CRM: چه، چرا و چگونه؟ بيابيد.
يافتن و پرورش مشتريان يك استراتژي بازاريابي شوخ و جذاب بسيار عالي است، اما اگر جمعيتشناسي مناسب را هدف قرار ندهيد، بهجايي نخواهيد رسيد. اتوماسيون CRM به شما كمك ميكند تا بر اساس پاسخ مشتري، ارجاعات، تعامل در وبسايت و رسانههاي اجتماعي و از طريق ايميل، سرنخها را جمعآوري كنيد.
اين سرنخها در ابزار CRM وارد ميشوند كه سپس مشخصات مشتري را ايجاد ميكند. اين نرمافزار ميتواند اطلاعات مختلفي را بررسي كند، مانند اينكه آيا ايميلهاي شما باز ميشوند، آيا مشتري شما روي پيوندها كليك ميكند (و هرچند وقت يكبار) و آيا اين پيوندها منجر به خريد ميشوند.
در اين مرحله، هدف شناختن پايگاه مشتري شماست. پس از آن، ميتوانيد الگوهاي رفتاري و علايق خاص مشتريان را با روشهايي مانند نظرسنجي و پاسخ به نامهها مشخص كنيد. هرچه مشتريان بيشتر درگير شوند، بايد در ليست شما براي تماس بيشتر باشند.
اطمينان حاصل كنيد كه در حال اتصال به مشتريان خود هستيد. سامانههاي CRM ميتوانند به سايتهاي رسانههاي اجتماعي پيوند داده و كار آيي كمپينها را در آنجا پيگيري كنند. اگر مخاطبان موردنظر شما از پلتفرم خاصي استفاده نميكنند، راه ديگري را براي دسترسي به آنها امتحان كنيد.
هنگاميكه يك ليست مشتري مناسب داريد، ميتوانيد به فروش متمركزتري روي بياوريد.
استفاده از اين اطلاعات براي فروش
نرمافزار CRM ميتواند پايگاه مشتريان شما را به دستهبندي كند و يك كمپين بازاريابي هدفمند را مديريت كند. وقتي مشتريان شما روي يك محصول كليك ميكنند، ميتوانيد از تبليغات مجدد براي يادآوري نام تجاري خود استفاده كنيد.
هنگاميكه علاقه مشتريان را برانگيختيد، نمايندگان به راهي نياز دارند كه اين مشتريان را درگير خودكرده و به سمت فروش حركت كنند. مطالعه دقيق اطلاعات جمعآوريشده ميتواند به شما در طراحي كمپيني براي ايجاد اعتماد كمك كند.
ازآنجا، نيروي فروش شما ميتواند كساني را كه نياز به فشار دارند و بهاحتمالزياد به مشتريان پولي تبديل ميشوند دنبال كند. اتوماسيون CRM ميتواند به نمايندگان در مورد زمان مطلوب براي پيگيري هشدار دهد.
تقويمهاي داخلي و فناوري VoIP تضمين ميكند كه نمايندگان فروش هرگز فرصتي را از دست نميدهند. هنگاميكه مشتريان درخواست اطلاعات ميكنند، سيستم الگوهايي براي ايميلها و اسناد توليد ميكند كه تنها با چند كليك قابل سفارشيسازي است.
تجربه مشتري شما
تجربه مشتري (CX) فقط يك كلمه مهم نيست؛ اين ميتواند تفاوت بين مشتري باشد كه محصول يا خدمات شما را انتخاب ميكند يا شما را براي رقيب رها ميكند. همهچيز برابر است، احساس مشتري بسيار مهم است، زيرا يك مشتري خوشحال تمايل به خريد دارد و شما را به دوستان خود توصيه ميكند.
شناخت مشتريان و نيازهاي تجاري آنها بسيار مهم است. حل شديدترين مشكل آنها (حتي اگر آنها نميدانستند كه اين يك مشكل است!) شما را در بالاي ليست آنها قرار ميدهد.
ما قبلاً چندين روش را ذكر كردهايم كه اتوماسيون CRM ميتواند پاسخهاي مشتريان را رديابي كرده و به نمايندگان فروش اجازه دهد بهسرعت به سؤالات پاسخ دهند. از فهرستهاي پستي تا فروش پس از فروش نهايي، هر حركتي كه مشتري انجام ميدهد فرصتي براي تماس مثبت است.
در حالي كه هدف شما حل مشكلات تجاري مشتريان است، CRM همچنين ميتواند به شما در ايجاد اعتماد و روابط شخصي بيشتر كمك كند. با استفاده از نام كوچك آنها در مكاتبات و اشاره به اقدامات گذشته شروع كنيد.
اتوماسيون CRM به شما اين امكان را ميدهد تا با رديابي تاريخها و اطلاعات مهم، ارتباط با مشتري ايجاد كنيد. به عنوان مثال، ميتوانيد پيشنهادها يا تخفيفهاي ويژهاي را در روزهاي تولد يا ساير روزهاي مهم ارسال كنيد.
فراخوان مشتري به اقدام
هرگز فراموش نكنيد كه مشتريان خود را دعوت به عمل كنيد. ايجاد روابط خوب است، اما تا زماني كه فروش را تغيير ندهيد، به نتيجه نهايي شما كمك نميكند.
ما پيگيري كليك بر روي ايميلها و وبسايتها را ذكر كردهايم، اما اتوماسيون CRM همچنين به شما امكان ميدهد تشخيص دهيد كه كدام استراتژيهاي بازاريابي خوب كار ميكند و كداميك نياز به اصلاح دارد. هنگاميكه مشتريان تعهد ميدهند، از ابزارهاي CRM براي اطمينان از رضايت آنها استفاده كنيد.
عملكرد فروش كارآمد
در طرف ديگر طيف، CRM تجربيات داخلي را بهبود ميبخشد. ما قبلاً به نحوه استفاده نمايندگان فروش از اتوماسيون CRM پرداختهايم، اما امكانات اينجا نامحدود است.
توانايي هدف قرار دادن مشتري با پيشنهاد مناسب در زمان مناسب باعث ايجاد اعتماد به نفس در محصول يا خدمات شما شده و توانايي شما را در ارائه نتايج افزايش ميدهد. با دادههايي كه جمعآوري كردهايد، نمايندگان فروش ميتوانند رويكرد خود را بهطور خلاقانه و منحصربهفرد تنظيم كنند.
در حالي كه اتوماسيون CRM براي رشد فروش بسيار مهم است، اما نميتواند همه كارها را انجام دهد. نمايندگان فروش بايد بدانند چگونه از دادهها بهطور مؤثر و كارآمد استفاده كنند.
نيازي به اختراع مجدد چرخ براي هر مشتري نيست زيرا گزارشها و فرمها ميتوانند خودكار شوند. تقويمها، برنامههاي تلفن و قالبهاي سفارشي براي ايميلها و اسناد در هر مرحله از فرآيند فروش به آساني در دسترس هستند. بدانيد كجا ايستادهايد
يك سازمان فروش بايد هميشه بداند كه در كجا قرار دارد. با استفاده از ابزارهاي CRM، لازم نيست تا پايان ماه منتظر بمانيد تا نتيجه نهايي را ببينيد.
با داشتن اطلاعات يكجا، دادههاي بهتري براي گزارش وجود دارد. همه معاملات باهم نگه داشته ميشوند و گزارشها را ميتوان سفارشي كرد تا معيارهاي نيروي فروش يا دادههاي كليدي مشتريان را نشان دهد.
نتايج متمركز به شما امكان ميدهد خط لوله فروش بهتري بسازيد. ابزارهاي CRM جريان بين كانالها را بهبود ميبخشد و همكاري بين بخشها را افزايش ميدهد؛ و اين منجر به پيشبيني مؤثر نيازهاي مشتري ميشود.
هنگاميكه همهچيز بهطور منسجم كار ميكند، نمايندگان فروش ميتوانند بر روي بهترين كاري كه انجام ميدهند تمركز كنند. هيچ انگيزهاي بهتر از رهبري عالي با شانس زياد تبديل و روند سادهاي براي فروش نسبي وجود ندارد.
همه جنبههاي عمليات فروش و پشتيباني اداري با اتوماسيون CRM آسان است، ازجمله تغيير دنده به كمپين جديد.
مطمئن شويد سيستم CRM شما همچنان كار ميكند
همانطور كه تعداد مشتريان خود را افزايش ميدهيد، مهم است كه سيستم اتوماسيون CRM خود را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه هنوز براي شما كار ميكند. بهترين راه براي افزايش فروش، استفاده از امكانات و گزينههاي متعدد موجود با هر نرمافزار CRM است.
اگر تعداد كمي مشتري داريد، روي بيرون كشيدن كلمه تمركز كنيد. مشتريان خود را تشويق كنيد تا در فهرستهاي پستي ثبتنام كنند، در نظرسنجي شركت كنند يا نمونههاي رايگان دريافت كنند.
مطمئن شويد كه از كليكها در همه سايتهاي رسانههاي اجتماعي استفاده ميكنيد و آنها را رديابي ميكنيد. ايميل فوقالعاده است، اما مشتريان شما در حال حركت هستند و از فناوري مطلع هستند و شما نيز بايد چنين باشيد.
با يك وبسايت قوي شروع كنيد، سپس فيس بوك، اينستاگرام و توييتر را اضافه كنيد. با روندها و مكانهايي كه مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند همگام باشيد.
از سوي ديگر، اگر هدايتان در حال محو شدن است، استراتژي متفاوتي را امتحان كنيد يا آنها را رها كنيد. يك سيستم به هم ريخته از دادههاي منسوخ مانع پيشرفت ميشود.
براي رديابي روشهايي كه كار ميكنند، از اتوماسيون سي آر ام استفاده كنيد و از امتحان چيز جديدي نترسيد. خارج از چارچوب فكر كنيد و توجه آنها را جلب كنيد.
سپس از اين پايگاه براي ايجاد يك كمپين استفاده كنيد. زمان صرف شده براي راهاندازي يك سيستم هرگز هدر نميرود زيرا يك استراتژي مدون در بلندمدت سود ميرساند.
از نيروي فروش خود بپرسيد چه چيزي كار ميكند و چه چيزي كار نميكند. اگر پيگيرها را دنبال كرده و از سيستم بهطور كامل استفاده كنند اما هنوز نتيجهاي نگرفته باشند، چيزي ازدسترفته است. ممكن است شما از ابزار سي آر ام خود فراتر رفتهايد و بايد سيستم قويتري پيدا كنيد.
اگر سيستم سي آر ام شما مناسب است، شايد عمليات شما نياز به آموزش بيشتري در مورد استفاده كامل از ويژگيهاي آن داشته باشد.
خط پاياني
اتوماسيون سي ار ام براي رشد درآمد بسيار مهم است. داشتن همه ابزارهاي شما در يك مكان، كيفيت، كار آيي و سرعت را افزايش ميدهد در حالي كه هزينهها را كاهش ميدهد.
نتيجه افزايش رضايت مشتري است زيرا اين مشتريان دقيقاً به آنچه ميخواهند و نياز دارند، ميرسند. بهعلاوه، نيروي فروش شما خوشحال است زيرا آنها براي موفقيت آمادهشدهاند.
شگفتانگيز است كه چگونه بسياري از وظايف را ميتوان در طول فرايندهاي فروش و عمليات خودكار كرد و درنتيجه زمان تبديل را كاهش داد. هنگاميكه شروع به اجراي استراتژيها ميكنيد، از امكانات شگفتزده ميشويد و ميپرسيد چرا زودتر شروع نكردهايد!
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: