هر آنچه ميخواهيد در مورد Dynamics CRM بدانيد
آيا در مورد پيادهسازي Dynamics CRM در تجارت خود فكر ميكنيد؟
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از مديريت ارتباط با مشتري است.
تصميمگيري در مورد فروشنده CRM ميتواند مشكل باشد. وقتي اندازه Microsoft Dynamics CRM را اندازه ميگيريد، با تغيير نام تجاري اخير و تعداد زيادي مجوز و گزينههاي استقرار، حتي پيچيدهتر ميشود.
بنابراين، اگر در مورد Dynamics CRM سؤال داريد، ما پاسخها را دريافت كردهايم. سؤالات متداول Dynamics CRM ما را بررسي كنيد تا در اين نرمافزار برجسته ارتباط با مشتري ماهر شويد.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از crm فارسي است.
CRM Dynamics: اصول اوليه
CRM Dynamics چيست؟
CRM Dynamics يك نرمافزار تجاري است كه توسط مايكروسافت ساختهشده است. اينيك نرمافزار مديريت ارتباط با مشتري است كه به مشاغل كمك ميكند پايگاه داده مشتريان خود را مديريت كرده، سرنخ جديدي ايجاد كند، با مشتريان خود تعامل داشته باشد و مسائل مربوط به خدمات مشتريان را برطرف كند.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي كسب و كار استفاده از مايكروسافت crm است.
در ابتداييترين سطح خود، يك پايگاه داده است كه به مشاغل كمك ميكند دادههاي مشتريان و مشتريان خود را سازماندهي و مديريت كنند. از طريق نرمافزار، كاربران ميتوانند با مشتريان و سرنخها تماس بگيرند كه هرگونه تعامل مشتري را ثبت و پيگيري ميكند. اين به يك تجارت اجازه ميدهد تا تصوير كاملي از روابط خود با مشتريان خود ايجاد كند تا سفر مشتري شخصي شود.
Dynamics AX بخشي از مجموعه Microsoft Dynamics است كه شامل هر دو نرمافزار ERP و CRM (كه مايكروسافت در حال حاضر آنها را “برنامه” مينامد) است.
مجموعه Dynamics كه در ابتدا در سال 2003 راهاندازي شد، از پنج محصول تشكيلشده بود: Dynamics NAV، Dynamics AX، Dynamics GP و Dynamics SL، همه نرمافزارهاي ERP. و Dynamics CRM.
چه ارتباطي با Dynamics 365 دارد؟
در نوامبر 2016، مايكروسافت مجموعه Dynamics خود را تغيير نام داد و همه محصولات CRM و ERP خود را در يك محصول چتر قرارداد. ديناميك 365.
Dynamics GP و Dynamics SL همچنان محصولات مستقل هستند، اما نرمافزار ديگر تغيير نام داد و به Dynamics 365 تبديل شد. Dynamics AX براي Dynamics 365 for Finance and Operations، Dynamics CRM Dynamics 365 for Sales و Dynamics NAV بهعنوان Dynamics 365 Business Central تغيير نام يافت. برخي از قابليتهاي برنامهها به نرمافزارهاي كوچكتر و ماژولار تبديل شد، بنابراين مشاغل ميتوانند ويژگيهاي موردنظر خود را انتخاب و انتخاب كنند.
در Dynamics 365 نه برنامه اصلي وجود دارد كه برخي از آنها CRM و برخي ERP هستند. آنچه قبلاً بهعنوان Dynamics CRM فروخته ميشد، اكنون به چهار برنامه تقسيمشده است. Dynamics 365 for Sales، Dynamics 365 for Customer Service، Dynamics 365 for Field Service و Dynamics 365 for Project Service Automation.
براي اختصار، بقيه اين سؤالهاي متداول بهطوركلي به اين برنامههاي CRM بهعنوان Dynamics 365 اشاره ميكند.
چه كسي از Dynamics 365 استفاده ميكند و چرا؟
امروزه دادههاي مشتري ارزشمندترين دارايي يك شركت است و مشاغل بهطور فزايندهاي به فناوري روي آوردهاند تا به آنها كمك كند از دادههاي خود بيشتر استفاده كنند.
برنامههاي CRM Dynamics 365 ميليونها كاربر در سراسر جهان دارد. رقم رسمي در سال 2015 4.4 متر بود. اكثر مشاغلي كه از Dynamics 365 استفاده ميكنند SMB هايي هستند كه محصولات يا خدمات ميفروشند، اگرچه پيشرفتهاي اخير محصول و جذابيت سرويس ابري Azure مايكروسافت باعث افزايش تعداد مشاغل بزرگتر شده است.
فارغ از ويژگيهاي پيشرفته آن، بسياري از مشتريان به دليل ادغام آسان آن با ساير محصولات تجاري پركاربرد مايكروسافت مانند Outlook، Power BI و Office، جذب Dynamics 365 ميشوند. علاوه بر اين، Dynamics 365 داراي طيف وسيعي از محصولات مديريت كسبوكار ديگر، مانند ERP و برنامههاي بازاريابي است و آن را به گزينهاي وسوسهانگيز براي مشاغلي كه مايل به بازنگري در فرايندها يا ايجاد يك پلتفرم ديجيتالي واحد براي كليه عمليات خود هستند تبديل ميكند.
رابط كاربري آشنا و كاربرپسند آن براي بسياري از مشاغل مزيت محسوب ميشود و به دليل شباهت آن با ساير محصولات مايكروسافت ميتواند به افزايش استقبال كاربران كمك كند.
چگونه ميتواند به رشد مشاغل كمك كند؟
Dynamics 365 تمام دادههاي فروش و مشتري را در يك سيستم جمع ميكند و يك منبع حقيقت را به كاربران ارائه ميدهد. اين به كاربرآنيك تصوير كامل از سفر مشتريان خود ميدهد، به آنها كمك ميكند تا سفرهاي مشتريان را رديابي كنند، سرنخها را ايجاد و ارزيابي كنند و از فرصتها استفاده كنند.
با كمك به كاربران در ارتباط با مشتريان خود و ارائه خدمات بهتر و سريعتر، اين برنامه ميتواند به افزايش رضايت مشتري در همه نقاط قيف فروش و بهبود وفاداري بلندمدت به نام تجاري كمك كند. با خودكارسازي جنبههاي خاصي از فرايند فروش و بازاريابي، مشاغل ميتوانند باصرفه جويي در وقت و هزينه، با دستيابي به مشتريان بيشتر، كارآمدتر عمل كنند.
قابليتهاي تلفن همراه و برنامههايي مانند Field Service ارائه خدمات عالي به مشتريان را از هركجا آسانتر ميكند و به مشاغل اين امكان را ميدهد تا بهجايي كه فرصت است بروند.
قابليتهاي تحليلي و گزارش دهي عميق اين برنامه همچنين به سازمانها كمك ميكند تا از دادههاي مشاغل خود بيشتر استفاده كنند، سريعتر به تغييرات پاسخ دهند و تصميمات آگاهانهتري بگيرند كه به رشد كسبوكار آنها كمك ميكند.
برنامههاي Dynamics CRM/Dynamics 365
Dynamics 365 for Sales چه چيزي ارائه ميدهد؟
Dynamics 365 for Sales به كاربران اين امكان را ميدهد تا فرآيندهاي فروش خود را از ابتدا تا انتها، از توليد سرنخ و مديريت خط فروش تا مديريت و گزارش حساب مديريت كنند. اين برنامه همه سرنخهاي فروش يك سازمان را در يك مكان متمركز ميكند، به جمعآوري دادهها كمك ميكند و مناطق تكراري چرخه را خودكار ميكند، بنابراين فروشندگان ميتوانند بر ايجاد روابط و پرورش فرصتها تمركز كنند.
اين سيستم ميتواند بهطور خودكار امتياز، واجد شرايط بودن و تعيين سرنخها را تعيين كند و تجزيهوتحليل زمان واقعي را در هر مرحله از فرآيند ارائه ميدهد تا به كاربران كمك كند تا تلاشهاي خود را در سودآورترين زمينهها متمركز كنند. تمام فعاليتهاي فروش و بازاريابي در يك نماي واحد ثبت ميشود، بنابراين فروشندگان تصوير كاملي از رابطه سازمان خود و تماس قبلي با مشتري دريافت ميكنند كه ارائه خدمات عالي را آسانتر ميكند و فرصتهاي فروش بالا و متقابل را مشخص ميكند.
اين برنامه همچنين ميتواند يادآوريها و اقدامات هوشمندانهاي را انجام دهد تا سرنخها در خط لوله حركت كنند و اطمينان حاصل شود كه هيچ مشتري از بين نرفته است. قابليتهاي گزارش دهي گسترده، با استفاده از هوش مصنوعي، موفقيتها و فرصتها را برجسته ميكند و با ويژگي بازيسازي داخلي، سازمانها ميتوانند بهرهوري، پذيرش كاربران و افزايش مشاركت كاركنان را تشويق كنند.
يكي از ويژگيهايي كه Dynamics 365 را از ساير CRM هاي برجسته متمايز ميكند، ادغام بومي آن با LinkedIn است. از زمان خريد پلت فرم شبكه در سال 2016، مايكروسافت در تلاش است تا دادههاي كاربران LinkedIn را با محصولات خود ادغام كند و براي فروشندگاني كه از Dynamics 365 استفاده ميكنند، دسترسي به اطلاعات 500 ميليون كاربر سايت و ارتباطات آنها يك مزيت بزرگ است.
كاربران به گارتنر گفتند كه نقاط قوت Dynamics 365 عبارتاند از: كاربران همچنين اظهار كردند كه ادغام Microsoft Dynamics با ساير محصولات – مانند Microsoft Exchange، Office 365، SharePoint، Azure Machine Learning و Power BI – چگونه ثابتشده است.
Dynamics 365 for Customer Service چه چيزي ارائه ميدهد؟
Dynamics 365 for Customer Service به مشاغل كمك ميكند تا مسائل مشتريان را بهتر مديريت كنند و به مشتريان كمك ميكند تا سريعاً به سؤالات خودپاسخ پيدا كنند. ويژگيهايي مانند چت بات هاي خودكار و پورتالهاي سلفسرويس به مشتريان امكان ميدهد بدون نياز به تماس با نمايندگان خدمات مشتري، كارهاي بيشتري انجام دهند، نمايندگان را براي رسيدگي به پروندههاي پيچيده آزادكرده و به بسته شدن سريعتر پروندهها كمك كنند.
هدف Microsoft Dynamics 365 for Customer Service اين است كه به كاربران كمك كند خدمات مشتري شخصي را در هر زمان و در هر كانالي به مشتريان خود ارائه دهند. خدمات مشتري با ارائه تركيبي از مديريت خدمات كمكي و فرصتهاي سلفسرويس از قبيل پورتالهاي مشتري و پشتيباني همتا به همتا، ابزارها و منابعي را كه به آنها نياز دارد تا ارزش تعاملات با مشتريان خود را افزايش دهند، صرفنظر از اينكه چه رسانهاي هستند، در اختيار آنها قرار ميدهد. دوبارهكار ميكنم.
خدمات مشتري از طريق يك رابط متمركز، نمايندگان را قادر ميسازد تا مواردي را ايجاد كرده، كليه تعاملات مشتري را ثبت كرده و سؤالات را از طريق كانال دلخواه مشتري حل كنند. پايگاههاي دانش مشترك در برنامه به اين معني است كه نمايندگان هميشه در مورد سوابق و ترجيحات مشتري صحبت ميكنند و ميتوانند اطلاعات دقيقي در مورد خطمشي و حقوق شركت ارائه دهند.
Dynamics 365 for Field Service چه چيزي ارائه ميدهد؟
Dynamics 365 for Field Service به كاربران اين امكان را ميدهد تا دستورات كار، زمانبندي و تخصيص منابع را براي نمايندگان سرويس كه خارج از دفتر كاربر كار ميكنند مديريت كنند.
اين برنامه همچنين يك مخزن مركزي و قابلدسترس براي منابعي مانند كتابچههاي راهنما، اسناد و مواد آموزشي ارائه ميدهد.
سفارشها كاري را ميتوان از موارد مربوط به خدمات مشتري، از طريق درگاههاي مشتري يا ايميلها تهيه كرد و داراييها، موجوديها و تجهيزات را ميتوان مديريت كرد و مجدداً سفارش داد. اين برنامه همچنين با ايجاد خودكار سفارشها كاري مكرر به كاربران كمك ميكند تا مراقبتهاي پيشگيرانه را حفظ كنند.
اين برنامه به عوامل ميداني كانالي ميدهد كه از طريق آن ميتوانند به تمام اطلاعات موردنياز خود هنگام خروج از كار دسترسي داشته باشند و به آنها اجازه ميدهد تا هم باهم كاران خدمات مشتري خود و هم با مشتريان خود ارتباط برقرار كرده و همكاري كنند.
همچنين كاربران را قادر ميسازد تا مشاغل را بر اساس سطح مهارت و تجربه كاركنان تعيين كنند و مسيرها را براي به حداكثر رساندن كارايي و كاهش زمان سفر براي عوامل ميداني، بهبود كارايي براي كسبوكار و ارائه تجربه بهتر به مشتريان، بهينه ميكند.
مانند ساير برنامههاي خانواده Dynamics 365، Field Service بسيار سازگار با تلفن همراه است و برنامههاي تلفن همراه و رايانه لوحي در دستگاههاي Android، iOS و Windows موجود است.
Dynamics 365 for Project Service Automation چه چيزي ارائه ميدهد؟
پروژه خدمات اتوماسيون يك برنامه است كه براي كمك به سازمانهاي پروژه محور بهموقع و با بودجه با مجموعهاي از ابزارها براي برنامهريزي، منابع و اجراي كارهاي قابل پرداخت و كمك به چرخاندن همه آن صفحات ساختهشده است.
اين برنامه كل دوره چرخه عمر پروژه، تمركز تيمها و ارائه ويژگيهايي براي بهينهسازي مديريت فرصت، برنامهريزي پروژه، مديريت منابع، زمان و هزينه، همكاري تيمي، صورتحساب و جمعآوري مشتري را شامل ميشود و شامل داشبوردهاي تحليلي كامل براي كمك به كسبوكارها براي بهبود بيشتر آنها است. فرآيندها
با تكيه بر نرمافزار برنامهريزي ساختار شكست مايكروسافت، Microsoft Project، Dynamics 365 for Project Service Automation همه جنبههاي تحويل پروژه را باهم پيوند ميدهد و ساير جنبههاي مهم تجارت مانند فروشندگان را در برميگيرد.
ويژگي قرارداد پروژهاي آن به ايجاد نقلقولهاي دقيق، بر اساس اطلاعات زمان واقعي از سراسر مشاغل مانند برنامههاي پروژه، برآوردهاي مالي و قيمت كار كمك ميكند و عواملي مانند سودآوري و امكانسنجي را در نظر ميگيرد.
اتوماسيون سرويس پروژه همچنين با برنامه Project Resource Hub همراه است كه به كاركنان ميداني اجازه ميدهد تا به تمام اطلاعات موردنياز خود دسترسي داشته باشند و به آنها كانالي ميدهد كه از طريق آن بهطور مؤثرتر با همكاران در هر دستگاه همكاري ميكنند.
هوش داخلي فرآيندهاي كليدي مانند تعيين وظايف بر اساس مهارتها، در دسترس بودن و معيارهاي پيشبيني را خودكار ميكند. نتايج و تأثيرات مالي همه پروژهها – مانند هزينهها، درآمد بدون حساب و برگ خريدها – به تجزيهوتحليل برنامه بازگردانده ميشود و با سيستمهاي مالي تجاري و نرمافزار ERP به اشتراك گذاشته ميشود.
Dynamics CRM/Dynamics 365: موارد فني
چه نسخههايي در حال حاضر موجود است؟
اكنون كه Dynamics CRM به نام بازنشسته شده است، مشتريان جديدي كه مايل به خريد Dynamics CRM هستند، اكنون Dynamics 365 را خريداري ميكنند. جديدترين نسخه با نام Dynamics 365 Version 9.0 شناخته ميشود.
برخي از مشتريان فعلي كه هنوز نرمافزار خود را به جديدترين نسخه بهروز نكردهاند، همچنان از Dynamics CRM استفاده ميكنند. اين امر بهويژه اگر مشتري از نسخه محلي يا پيشفرض نرمافزار استفاده ميكند، در مقايسه با نسخه مبتني بر ابر، بسيار محتمل است.
نسخههاي قبلي (قبل از تغيير نام تجاري به Dynamics 365) عبارتاند از: Microsoft Dynamics 3.0، Microsoft Dynamics 4.0 (اگرچه پشتيباني از هر دو اين نسخه به پايان رسيده است)، Microsoft Dynamics CRM 2011، Microsoft Dynamics CRM 2013، Microsoft Dynamics CRM 2015 و Microsoft Dynamics CRM 2016.
سيستم موردنياز Dynamics 365 چيست؟
الزامات سيستم Dynamics 365 بستگي به نحوه استقرار نرمافزار دارد.
يكي از مزاياي استفاده از نمونه SaaS Dynamics 365 اين است كه نرمافزار نيازي به نصب بر روي دستگاه يا دستگاههاي خود كاربر ندارد، بنابراين پيادهسازي بهطوركلي سادهتر و سريعتر است و سيستم موردنياز بسيار كمتري دارد. اين امر يك گزينه مبتني بر ابر را بهويژه براي مشاغل كوچكتر كه در غير اين صورت هزينه هزينههاي سختافزاري و نگهداري سختافزاري آن افزايش مييابد، جذاب ميكند.
براي اجراي نسخه مبتني بر ابر Dynamics 365، تنها چيزي كه مشتريان نياز دارند يك نسخه بهروز Microsoft Edge، Internet Explorer، Google Chrome يا Apple Safari است كه از سيستمعامل قديميتر از Windows 7 براي رايانهها استفاده ميكند، يا 10.10 براي دستگاههاي اپل.
Dynamics 365 بدون نياز به سختافزار ارائه ميشود، زيرا خود نرمافزار بر روي رايانههاي محلي نصب نشده است، بلكه بر روي سرورهاي ميزبان خود نصبشده است – هرچند كه هرچه حافظه دستگاه بيشتر باشد، سريعتر و قابلاطمينانتر ميتواند مرورگرهاي وب را اجرا كند.
براي استقرار در محل، الزامات پيچيدهتري وجود دارد. مايكروسافت توصيه ميكند كه سختافزار شما شرايط زير را براي اجراي كارآمد Dynamics 365 برآورده كند:
پردازنده-معماري x64 يا حداقل پردازنده دو هستهاي 1.5 گيگاهرتزي سازگار. معماري چهار هستهاي x64 CPU 2 گيگاهرتز يا بالاتر مانند سيستمهاي AMD Opteron يا Intel Xeon توصيه ميشود
حافظه-حداقل 4 گيگابايت RAM، 8 گيگابايت RAM يا بيشتر توصيه ميشود
هاردديسك – حداقل 10 گيگابايت فضاي هاردديسك موجود، 40 گيگابايت يا بيشتر فضاي ديسك سخت توصيه ميشود.
Dynamics CRM/Dynamics 365: قيمتگذاري، صدور مجوز و استقرار
مجوز Dynamics 365 چگونه است؟
مشتريان New Dynamics كه مايل به خريد نرمافزار CRM هستند سه گزينه دارند:
برنامهها را بهصورت جداگانه خريداري كنيد، بهعنوانمثال، مجوزهاي مربوط به برنامههاي فروش و خدمات مشتري را درصورتيكه در حال حاضر تنها برنامههايي هستند كه يك شركت به آنها نياز دارد.
خريد برنامه مشاركت مشتري كه شامل چهار برنامه اصلي CRM است و همچنين يك برنامه مديريت رسانههاي اجتماعي به نام Microsoft Social Engagement.
طرح Dynamics 365 را خريداري كنيد كه شامل هر دو برنامه CRM و برنامههاي ERP ميشود.
بااينوجود كه مشتريان خريد Dynamics 365 را انتخاب ميكنند، با “صندلي” خريداري ميشود. صندلي يك مجوز فردي است كه به يك كاربر با نام تجاري دسترسي به نرمافزار را ميدهد. بنابراين، بهجاي خريد نرمافزار بهطوركلي و دسترسي نامحدود به آن، مشتريان دسترسي را بهصورت كاربربهكاربر خريداري ميكنند. اين مجوزها ماهانه قيمتگذاري ميشوند.
در مورد Dynamics 365 دو نوع صندلي وجود دارد. مشتريان ميتوانند مجوز كامل كاربر را خريداري كرده و به كاربران اجازه دسترسي به تمام عملكردها و ويژگيهاي برنامه را بدهند يا مجوز اعضاي تيم كه به صاحب مجوز خواندن محدودي ميدهد/ دسترسي به برخي مناطق اساسي را بنويسيد. مشتريان ميتوانند اين نوع مجوزها را متناسب با كاربران خود و سطوح دسترسي موردنياز آنها تركيب و مطابقت دهند.
بهعنوانمثال، اگر يك كسبوكار در مورد طرح مشاركت مشتري تصميم بگيرد، ممكن است 10 صندلي كامل كاربر و 15 صندلي اضافي براي اعضاي تيم خريداري كند. اين بدان معناست كه دهنفري كه به صندليهاي Full User اعطاشدهاند قادر خواهند بود از تمام ويژگيهاي همه برنامههاي موجود در طرح استفاده كنند. افرادي كه به آنها مجوزهاي اعطا شده است، نيز ميتوانند به همه برنامههاي موجود دسترسي داشته باشند، اما آنها فقط ميتوانند از ويژگيهاي خاصي مانند دسترسي به برنامهها، ثبت زمان و هزينهها و ارسال گزارشها استفاده كنند.
چگونه Dynamics 365 مستقر ميشود؟
مشتريان ميتوانند Dynamics 365 را به يكي از سه روش زير مستقر كنند:
ابر
نرمافزاري كه بر روي دستگاه خود كاربر نصب نشده است و در عوض از طريق ورود به نرمافزار به مرورگر وب دسترسي پيدا ميكند، با نام SaaS يا نرمافزار بهعنوان سرويس شناخته ميشود. مشترياني كه اين مسير استقرار را انتخاب ميكنند، از نسخه Dynamics استفاده ميكنند كه در ابر ذخيره ميشود – به اين معني كه روي سرورهاي فروشنده نصبشده و از راه دور از طريق اينترنت به آنها دسترسي پيدا ميكند. نمونههاي SaaS از Dynamics 365 يا در ابر عمومي Azure مايكروسافت يا در سرويس مديريتشده Azure ارائهشده توسط شركاي مايكروسافت ميزباني ميشوند.
اين گزينه به كاربران امكان ميدهد تا از ويژگيهاي فقط ابر مانند ادغام با ساير برنامهها و عملكردهاي گزارش هوشمند با استفاده از يادگيري ماشين استفاده كنند. استفاده از Dynamics 365 در ابر نيز نياز به سختافزار و ذخيرهسازي اطلاعات داخلي را برطرف ميكند و به اين معني است كه كاربران نيازي به نصب يا بهروزرساني دستي نرمافزار ندارند، زيرا همه اينها از طرف فروشنده مديريت ميشود.
ازآنجاكه دادهها بر روي سختافزار فروشنده ذخيره ميشوند، ممكن است هنگام استفاده از محصول SaaS، كاربران براي “اجاره” فضاي اضافي براي دادههاي خود هزينه بپردازند.
در فرض يا مجازي
اين روش بهعنوان استقرار دادههاي تجاري محلي شناخته ميشود، اين روش “سنتي” براي استقرار نرمافزار است و به كاربران امكان ميدهد نرمافزار Dynamics 365 خود را روي سرورهاي خود يا شركاي فناوري اطلاعات ميزباني كنند. مشاغلي كه از Dynamics 365 on-premise استفاده ميكنند، نرمافزار را روي دستگاههاي خود نصبكرده و تمام دادهها را بر روي سختافزار خود ذخيره ميكنند.
موارد پيشفرض Dynamics 365 ممكن است انتخاب خوبي براي مشاغلي باشد كه به دليل تنظيم دادهها نياز به ميزباني دادههاي خوددارند، يا اتصال اينترنتي پايدار كافي براي دسترسي مطمئن به نسخه SaaS نرمافزار ندارند.
تركيبي
همچنين بهعنوان ابر شناخته ميشود، توسعههاي تركيبي كاملاً با ابر مايكروسافت ادغام ميشوند، اما تراكنشها و دادهها بهصورت محلي در مركز داده خود كاربران ذخيره ميشوند و در صورت نياز همگامسازي ميشوند.
توانايي استفاده از سيستم بهصورت آفلاين ميتواند براي صنايعي مفيد باشد كه تداوم تجارت در آنها از اهميت ويژهاي برخوردار است، مانند خردهفروشي يا توليد. استقرار Cloud و Edge به مشتريان اين امكان را ميدهد تا عمليات Point of Sale خود را بدون در نظر گرفتن اتصال انجام دهند تا كاربران بتوانند دادهها را ضبط كرده و معاملات را با هر وضعيت اينترنت انجام دهند. هرگونه اطلاعاتي كه بهصورت آفلاين به دست ميآيد بعداً براي اهداف تجاري يا گزارش در آينده با ابر همگامسازي ميشود.
تفاوت بين ويژگيهاي بين استقرار ابري Dynamics 365 و استقرار پيشفرض چيست؟
كاربراني كه از مدل SaaS Dynamics 365 استفاده ميكنند، ميتوانند به ابزارهاي اطلاعاتي تجاري گسترده و درحالتوسعه پيوسته دسترسي داشته باشند. ابر نهتنها دادههاي شمارا ذخيره و پردازش ميكند، بلكه از آن ياد ميگيرد. مايكروسافت در سالهاي اخير سرمايهگذاري عظيمي درزمينهٔ يادگيري ماشين كرده است و كاربران ابري نيز از مزاياي آن استفاده ميكنند. Dynamics 365 نماي 360 درجهاي از عملكرد را در زمان واقعي ارائه ميدهد و ميتواند به تجسم دادههاي تجاري با استفاده از گزارشها و داشبوردهاي بصري و قابل تنظيم كمك كند.
اين روش بازيابي يا از طريق متعادلسازي بار شبكه انجام ميشود كه بهطور مساوي ترافيك را از طريق چندين سرور هدايت ميكند و در صورت آسيب رساندن به سرور بار مجدداً توزيع ميشود. همچنين ميتوان از سرورهاي پشتيبان براي اطمينان از ادامه عمليات در صورت خرابي سرور اصلي استفاده كرد. Dynamics 365 قابليت SQL mirroring را ارائه ميدهد كه در آنيك كپي از پايگاه داده شما بر روي يك سرور جايگزين ميزباني ميشود كه در صورت وقوع فاجعه ميتواند آنلاين شود.
پشتيبان گيري از دادهها بايد براي همه مشاغل ماهيت دوم داشته باشد، اما اينيكي از وظايفي است كه اغلب در دستور كار قرار ميگيرد. استقرار ابري نهتنها به كاربران اجازه ميدهد تا از سرورهاي خود محافظت كنند، بلكه بهطور خودكار پشتيبان گيري از دادهها را نيز به كاربران آرامش ميبخشد، بنابراين هيچ اطلاعاتي هرگز از بين نخواهد رفت.
كاربران ابري ميتوانند در هر زمان اندازه و دامنه راهحل Dynamics 365 خود را بالا يا پايين بياورند. با نرمافزار پيشفرض، تسهيل رشد كسبوكار اغلب به معناي سرمايهگذاري در سرورها و پردازندههاي جديد براي مقابله با افزايش تقاضا است. با استفاده از نرمافزار مبتني بر ابر، مشتريان هزينه استفاده از نرمافزار را ميپردازند و نه قدرت محاسباتي يا فضاي لازم براي اجراي آن، بنابراين افزودن يا حذف كاربران يا حتي برنامهها بهسادگي صدور درخواست خدمات است.
اكوسيستم Dynamics CRM/Dynamics 365
چه گواهينامههايي براي Dynamics CRM/Dynamics 365 موجود است؟
بر اساس ساختار جديد گواهينامه مايكروسافت، افرادي كه ميخواهند در Microsoft Dynamics CRM گواهينامه بگيرند اين كار را با گذراندن مسير صدور گواهينامه Business Solutions انجام ميدهند. اين مسير ابتدا شامل اخذ گواهينامه MCSA: Microsoft Dynamics 365 و سپس دستيابي به MSCE: برنامههاي تجاري در سطح بالاتر ميشود.
متقاضيان بايد دو امتحان را براي دستيابي به MCSA و يك امتحان ديگر را براي دستيابي به MSCE بگذرانند. تعدادي از گزينههاي امتحان در سطح MSCE وجود دارد و شركتكنندگان ميتوانند امتحاني را انتخاب كنند كه مناسب تجربيات و مسير شغلي آنها باشد. سه مورد از اين گزينههاي امتحاني جنبههايي از قابليتهاي CRM Dynamics 365 را پوشش ميدهد، با امتحانات متمركز بر فروش، خدمات به مشتريان و خدمات ميداني.
چه نوع مشاغلي در Dynamics 365 وجود دارد:
دودسته اصلي نقشهاي Dynamics 365 مبتني بر CRM وجود دارد. كساني كه بر روي پيادهسازي، راهاندازي و پيكربندي نرمافزار قبل از راهاندازي آن كار ميكنند و كساني كه در اجراي روزانه و نگهداري نرمافزار كار ميكنند.
در طول اجراي Dynamics 365، احتمالاً با نقشهاي زير روبرو ميشويد:
تحليلگر كسبوكار/معمار راهحل
وظيفه معمار راهحل اين است كه برنامههاي كاربر را بررسي كند، نيازها را ارزيابي كرده و به مشتريان كمك كند تا دريابند كه راهحل جديد چگونه بايد باشد و چه چيزي بايد ارائه دهد. آنها براي جمعآوري الزامات، مشورت در مورد طراحي، پيادهسازي، ارتقاء و توسعه ضروري راهحل Dynamics 365 كاربر، با استفاده از تجربه و تخصص محصول خود، براي تجسم هدف نهايي آماده خواهند بود.
اطلاعات بازار Dynamics 365
بازار CRM توسط چهار بزرگ رهبري ميشود. Salesforce، SAP، Oracle و Microsoft. Salesforce در چند سال گذشته با حدود 18 درصد سهم بازار، رتبه برتر را در اختيار دارد. سهم بازار مايكروسافت براي CRM حدود 4 درصد برآورد شده است، اما اين سهم در آينده نزديك افزايش مييابد، زيرا Dynamics 365 همچنان در حال نوآوري و رشد است، درحاليكه SAP و اوراكل هر دو شاهد كاهش مداوم سهم بازار بودهاند.
Microsoft Dynamics 365 for Sales در بخش Leaders در جديدترين Magic Quadrant for Sales Force Automation گارتنر قرار دارد. فقط Salesforce ازنظر رهبري بازار و چشمانداز محصول در پيش است.
در اين گزارش، گارتنر درك عميق مايكروسافت از بازار را كه توسط يك استراتژي بازاريابي مداوم و پاسخگويي به بازار پشتيباني ميشود، ستود. مايكروسافت به افزايش تعداد مشتريان SFA خود ادامه ميدهد و براي سازمانهاي سطح سازماني بيشتر از گذشته جذاب است.
تفاوت Dynamics 365 و Salesforce چيست؟
Dynamics 365 و Salesforce هر دو CRM هوشمند و مدرن هستند كه عموماً از طريق مرورگر وب به آنها دسترسي پيدا ميكنند (اگرچه Dynamics برخلاف Salesforce در صورت نياز ميتواند در پيشفرض پيادهسازي شود). هر دو اتوماسيون نيروي فروش، خدمات به مشتريان و عملكرد بازاريابي را ارائه ميدهند.
تفاوت اصلي بين پيشنهادها CRM Dynamics 356 و Salesforce در دسترسي محصولات مربوطه است. Dynamics 365 ارزانتر از Salesforce است و در مجوزهاي خود انعطافپذيرتر است. درنتيجه، Dynamics بيشتر براي SMB ها و مشاغل كوچكتر جذابيت دارد، درحاليكه Salesforce اغلب توسط سازمانهاي بزرگتر استفاده ميشود.
ادغام بومي Dynamics 365 با ساير برنامههاي مديريت كسبوكار و محصولات مايكروسافت كه معمولاً توسط مشاغل استفاده ميشود، آن را از Salesforce متمايز ميكند. Salesforce يك CRM مستقل است و اتصال به ساير خدمات غير Salesforce مانند سيستمهاي ERP ميتواند چالشبرانگيز باشد.
Dynamics CRM/Dynamics 365: ارتقاء و پيادهسازي
پيادهسازي Dynamics 365 چقدر طول ميكشد؟
مدتزمان اجراي Dynamics 365 به مجموعهاي تقريباً بيپايان از عوامل خاص كسبوكار بستگي دارد. چند برنامه را پيادهسازي ميكنيد؟ مشاغل مشتريان چقدر است؟ چند كاربر دارند؟ آيا اينيك ارتقاء است يا يك راهحل كاملاً جديد؟ آيا كاربر از پيشفرض به ابر منتقل ميشود؟ آيا دادههاي قديمي زيادي براي مهاجرت وجود دارد؟ چقدر كار توسعهاي لازم است تا راهحل نيازهاي كاربران را برآورده كند؟
برخي از شركاي Dynamics خدمات “شروع سريع” را ارائه ميدهند كه وعده پيادهسازي Dynamics 365 كمتر از يك ماه است، اما بهطورمعمول، يك نمونه نسبتاً مستقيم، خارج از جعبه Dynamics 365، با حداقل سفارشيسازي و دادههاي كمي براي مهاجرت، ممكن است حدود سه ماه طول ميكشد تا براي مشاغل كوچك اجرا شود.
يك تجارت بزرگ با كاربران زياد و توسعه زياد موردنياز است، ممكن است انتظار داشته باشد كه اجراي آن شش ماه تا يك سال به طول انجامد.
پيادهسازي در ابر بهطوركلي سريعتر از پيادهسازي در پيشفرض است، زيرا نيازي به نصب بر روي دستگاههاي جداگانه نيست.
آيا ميتوانيد از نسخه قديمي Dynamics CRM به Dynamics 365 ارتقا دهيد؟
اگر مشتريان در حال حاضر از Dynamics CRM استفاده ميكنند، ميتوانند به Dynamics 365 ارتقاء دهند. كاربران CRM Online آماده استفاده از ابر اين امكان رادارند كه مجوزهاي خود را براي تمديد بهروز كنند. كاربران پيشفرض بايد تصميم بگيرند كه زمان مناسب براي تغيير روي ابر چيست، زيرا اينيك فرايند دستيتر است.
كاربران تنها ميتوانند از آخرين نسخه نرمافزار فعلي خود به Dynamics 365 ارتقاء دهند. كاربران نميتوانند از نسخهها بگذرند و مستقيماً به ابر بروند. اگر مشتري Dynamics از Dynamics CRM استفاده ميكند و ميخواهد به برنامههاي CRM Dynamics 365 ارتقا دهد، بايد جديدترين نسخه Dynamics CRM را اجرا كند تا به Dynamics 365 برسد. بنابراين، اگر در حال حاضر از Dynamics CRM 2011 استفاده ميكنند، آنها قبل از اينكه بتوانند آخرين حركت را به Dynamics 365 انجام دهند، بايد به CRM 2013، سپس 2013 SP1، سپس 2015 و درنهايت به 2016 بهروزرساني شود.
براي انتقال به مجوزهاي جديد Dynamics 365، مشتريان Dynamics موجود دو گزينه دارند.
با استفاده از گزينههاي افزونههاي ابري، كاربران مجوز “شارژ مجدد” را با هزينه كم خريداري ميكنند كه به آنها امكان ميدهد از Dynamics 365 در ابر استفاده كنند درحاليكه برنامه نرمافزاري موجود خود را حفظ ميكنند. پسازآنكه تاريخ تمديد آنها فرارسيد، آنها ميتوانند برنامه فعلي خود را كنار بگذارند. افزونههاي ابري را ميتوان در هر زمان خريداري كرد.
گزينه ديگر به دست آوردن مجوزهاي انتقال “از SA” و انتقال همه كاربران به Dynamics 365 در يك لحظه است و هرگونه توافقنامه نرمافزاري يا برنامههاي ارتقاء موجود را در اين مرحله كنار ميگذارد. اين گزينه تنها زماني در دسترس است كه طرح مجوز دائمي مشتري SA يا Enhancement Plan به تاريخ تمديد برسد و بهطور كامل پرداخت شود. مشتريان اشتراك براي استفاده از اين گزينه بايد حداقل سه سال سرمايهگذاري پشت سر داشته باشند.
چند وقت يكبار Dynamics 365 بهروز ميشود؟
موارد مبتني بر ابر Dynamics 365 بهطور مرتب بهروز ميشوند. بهروزرساني خدمات كه ويژگيهاي جديدي را معرفي ميكند، هر سه ماه يكبار اجرا ميشود. بستههاي بهروزرساني كه هرگونه اشكال يا مشكلي را در برنامه برطرف ميكند، بيشتر اوقات، معمولاً هر هشت هفته منتشر ميشود. بستههاي بهروزرساني بهطور خودكار براي مشتريان ابر اجرا ميشود.
كاربران ابري اين انتخاب رادارند كه آيا اين بهروزرسانيها را مي پذيرند يا خير و ميتوانند آنها را براي اطمينان از سازگاري قبل از پيادهسازي، در نمونه توسعه سند باكس خود آزمايش كنند. اين رويكرد كمي و اغلب بدين معناست كه كاربران هميشه در هر پيشرفت جديدي با نرمافزار پيشتاز هستند و نياز به نصب وقتگير نسخههاي جديد محصول را نفي ميكند.
كاربران Dynamics 365 در ابر زودتر و بيشتر از كاربران پيشفرض بهروزرساني ميكنند. درواقع، بسياري از ويژگيها و بهروزرسانيهاي موجود در نسخه ابري هرگز بهصورت پيشفرض توسعه نمييابد.
مشتريان Dynamics CRM پيشفرض تنها يكبار در سال خدمات بهروز دريافت ميكنند.
برچسب: ،
ادامه مطلب