5 تكنيك فروش كه هر فروشنده بايد از آن استفاده كند
يك فروشنده ابزارها و تاكتيك هاي مختلفي در اختيار دارد. برخي از آن ها بيشتر به صنعتي كه در آن ها فعاليت دارند نيز اختصاص دارند. ابزار هايي كه به شدت براي محصولات و خدمات خاص قابل اجرا هستند.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از توسعه سي ار ام است.
برخي ديگر ممكن است فقط براي روشهاي فروش خاصي اعمال شوند كه به عنوان ستونهاي چارچوبها و فلسفههاي فروش فردي عمل ميكنند. اما تكنيك هاي فروش هميشه چندان كاربردي نيستند!
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از سي ار ام فارسي است.
برخي از آن ها را مي توان تقريباً به صورت جهاني به كار برد، و هر فروشنده اي با درك كامل و به كارگيري ماهرانه آن ها مي تواند چيزهاي زيادي به دست آورد استراتژي هايي كه بايد در ذهن هر حرفه اي فروش جاي داشته باشند.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از دايناميك 365 است.
در اينجا، ما نگاهي به پنج مورد از مهم ترين تكنيك هاي فروش مي اندازيم كه متناسب با آن صورت حساب است.
بهترين تكنيك هاي فروش
در مورد مشتري احتمالي خود به طور گسترده تحقيق كنيد.
رايج ترين ايرادات فروش خود را درك كرده و از آن جلوگيري كنيد.
مالكيت گفتگو را در دست بگيريد.
به نيازهايي اشاره كنيد كه مشتري احتمالي شما در نظر نمي گيرد.
از سكوت نترس
1. در مورد مشتري احتمالي خود به طور گسترده تحقيق كنيد.
آماده سازي براي هدايت موفقيت آميز يك جلسه با يك مشتري بالقوه كليدي است. اگر مي خواهيد مكالمه را به طرز ماهرانه اي هدايت كنيد، اعتراضات مربوطه را پيش بيني كنيد، متوجه شويد كه چه نكاتي ارزش تاكيد دارند و بدانيد چه موضوعاتي را نبايد ذكر كنيد، بايد تكاليف خود را انجام دهيد. راه اصلي براي رسيدن به آنجا انجام تحقيقات گسترده در مورد مشتري بالقوه شما است.
نقاط قوت، ضعف و جايگاه خود را در صنعت خود بشناسيد. نسبت به عملكرد اخير و تاريخي آن ها و رقبايشان تحقيق كنيد. دريابيد كه آيا رقابت آن ها از منابع ساخته شده توسط رقباي شما استفاده كرده است يا خير و در نتيجه چگونه آن ها را منصفانه نشان مي دهد.
تصويري جامع از كل كسب و كار آنها داشته باشيد تا بتوانيد هر گونه شكافي را كه محصول يا خدمات شما ميتواند پر كند، در عمليات آنها شناسايي كنيد. مشكلات خاصي را كه آن ها با آن روبرو هستند شناسايي كنيد و بتوانيد توضيح دهيد كه چرا كسب و كار شما به بهترين وجه براي رسيدگي به آن ها مجهز است.
.2رايج ترين ايرادات فروش خود را درك كرده و از آن جلوگيري كنيد.
اعتراضات فروش، يك واقعيت در زندگي يك فروشنده است. شما موظف هستيد به طور مداوم با آن ها برخورد كنيد.
شكي نيست كه در طول تلاشهاي فروش خود متوجه يك رشته مخالفتهاي رايج خواهيد شد، بنابراين اگر ميخواهيد معاملات تا حد امكان راحت پيش برود، به شما كمك ميكند تا آن مسائل را درك كنيد و از آن ها پيشي بگيريد.
3. مالكيت گفتگو را در دست بگيريد.
استوار كردن تلاشهاي فروش خود بر روي گفت و گوي سالم و سازنده با مشتري بالقوهتان اغلب يك استراتژي فروش موثر است، اما اگر به اين راه برويد، بايد مطمئن شويد كه كنترل جلسه در دست شماست. به خريداران اين تصور را ندهيد كه پس از ارائه شما به حال خود رها مي شوند.
آن ها كسي را مي خواهند كه بتوانند به او اعتماد كنند تا آن ها را از طريق ظرافت ها و پيچيدگي هاي چالش هاي تجاري خاص خود راهنمايي كند. اگر در مكالمه در عقب بشينيد قرار بگيريد، جايگاه خود را در آن و به نوبه خود قدرت خود را در حوزه كاري خود تضعيف مي كنيد.
به خاطر داشته باشيد، كنترل به معناي تسلط نيست. مهم اين است كه بتوانيم به نمونه هايي از كارهاي مرتبط در صنعت مشتري با پيام هاي مختصر و بينش متفكرانه در مورد اينكه چگونه محصول يا خدمات شما با علايق خاص آن ها مطابقت دارد، ارجاع دهيد.
از اين ابزارها براي حفظ مكالمه در مسير سازنده براي فروش يا در كل پيروزي در جلسه استفاده كنيد. اجازه ندهيد همه چيز بيش از حد از موضوع خارج شود و يا خود را درگير پيدا كنيد و به انبوهي از سؤالات پاسخ دهيد بدون اينكه يك كلمه به زبان بياوريد.
4. به نيازهايي كه مشتري احتمالي شما در نظر نمي گيرد اشاره كنيد.
تكيه كردن صرفاً بر اطلاعاتي كه مشتري بالقوه به شما مي دهد براي اطلاع از تلاش هاي فروش و نكات دردناكي كه به آن اشاره مي كنيد مي تواند آسان باشد، اما هميشه جا براي چيزي بيشتر از بحث آن ها وجود دارد. اين احتمال وجود دارد كه بتوانيد نيازهايي را كه مشتري احتمالي شما به صراحت درباره آن ها سؤال نكرده يا به آن ها اشاره نكرده است، شناسايي كنيد.
محصول يا خدمات شما اغلب ميتواند مشكلاتي را كه ممكن است خريدار شما با آن مواجه باشد برطرف كند. اينكه بتوانيد به طور ارگانيك به آن مشكلات دست يابيد، مي تواند يك احساس فوري فوري در پشت مكالمه شما ايجاد كند.
در بيشتر موارد، ميتوانيد از برنامهها و قابليتهاي پيشنهادي خود بيشتر از آنچه مشتري احتمالي شما پيشبيني ميكند، استفاده كنيد. بالقوهها با چالشهايي مواجه ميشوند كه ممكن است با شما صحبت نكنند يا حتي كاملاً از آن آگاه نباشند.
اگر بتوانيد اين مشكلات را حل كنيد و توضيح دهيد كه محصول يا خدمات شما چگونه آن ها را پوشش مي دهد، مي توانيد قدرت خود را در زمينه كاري خود نشان دهيد و بيشتر در مورد مزاياي پيشنهاد خود صحبت كنيد.
5. از سكوت نترسيد.
فقط به اين دليل كه سكوت مي تواند ناخوشايند باشد به اين معني نيست كه نمي تواند مفيد باشد. به خصوص وقتي صحبت از فروش مي شود. اگر به تازگي پيشنهاد نهايي خود را ارائه كرده ايد، براي جلوگيري از تنش فقط به صحبت كردن ادامه ندهيد. دادن سكوت محتاطانه به مشتري احتمالي ميتواند به شما و آنها فضايي براي انجام كارهاي زيادي بدهد.
اولاً، سكوت به آن ها اين امكان را مي دهد كه لحظه اي را در نظر بگيرند و پيشنهاد شما را بهتر درك كنند. بگذاريد كمي درباره چيزها فكر كنند. خيلي سريع به داخل نپريد زيرا عدم صحبت كردن آنها را با عدم علاقه تركيب كرده ايد.
همچنين ميتواند بعد از پرسيدن يك سؤال متفكرانه از آنها كه با ابراز علاقه واقعي، پاسخ طولاني را تضمين ميكند، كمك كند. علاوه بر اين، سكوت به افراد بالقوه اجازه ميدهد تا نيازها و نگرانيهاي واقعي خود را با دادن فضاي بيشتري براي صحبت بدون قيد و شرط به آنها نشان دهند.
همانطور كه گفتم، سكوت ممكن است ناخوشايند باشد، اما نمي توان آن را خيلي به تعويق انداخت. شما بايد آن را در آغوش بگيريد و از آن به نفع خود استفاده كنيد.
تكنيكهاي فروش كه استفاده ميكنيد با توجه به عواملي مانند صنعت، موقعيت شما، ميزان ارتباط مستقيم شما با مشتريان احتمالي و روش فروش ترجيحي شما متفاوت است. با اين حال، مهم نيست كه چگونه اين مؤلفه ها براي شما رديف مي شوند، مهم است كه تكنيك هاي موجود در اين ليست را در نظر بگيريد.
اين تاكتيكها، هم در اصل و هم در عمل انجام ميشوند، به شما كمك ميكنند تا از طريق پيشرفت عمومي خود به عنوان يك حرفهاي فروش راهنمايي كنيد و به شما اين امكان را ميدهد كه با درايت بيشتري در معاملات فردي كه در آن شركت ميكنيد پيمايش كنيد.
برچسب: ،
ادامه مطلب