چگونه CRM روابط با مشتري را بهبود مي بخشد؟
همه ما درباره CRM شنيده ايم كه مخفف عبارت Customer Relationship Management است.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از مايكروسافت سي ار ام است
مشتريان مهم هستند زيرا هيچ كسب و كاري بدون پايگاه مشتري خود وجود ندارد. و البته نحوه مديريت پايگاه داده مشتريان توسط يك شركت تعيين كننده موفقيت تجاري آن است.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از دايناميك 365 است
اما، بياييد در مورد "R" در "CRM" صحبت كنيم.
توجه بفرماييد كه بهترين راه براي بهينه سازي كسب و كار و سرعت بخشيدن به فرايند هاي كسب و كار شما، استفاده از آموزش مايكروسافت سي ار ام است
در واقع، اكثر كسب و كارهايي كه به دنبال اتخاذ يك سيستم CRM هستند، قبل از هر چيز، به دنبال راهي براي بهبود كيفيت و ثبات روابط خود با مشتريان و ايجاد وفاداري مشتري هستند.
اين بدان معني است كه آن ها مي خواهند فرآيندهاي اصلي تجاري خود را بهبود بخشند، مديريت اطلاعات تماس و ساده كردن روابط خود با مشتريان.
با توجه به مشاوره نرم افزار، مديريت تماس اولين ويژگي است كه توسط 88٪ از كاربران CRM درخواست مي شود، به دنبال آن توانايي رديابي تعاملات مشتري (80٪) و زمان بندي وظايف و تنظيم يادآورها (75٪) است.
با اين حال، هنگام توصيف مزاياي يك نرم افزار CRM، اغلب «مبلغان CRM» تمايل دارند بر اين تمركز كنند كه چگونه سيستم مي تواند به شما كمك كند فروش را افزايش دهيد، خط لوله خود را مديريت كنيد، سرنخ هاي فروش را جذب و پرورش دهيد، پيام هاي بازاريابي بهتري ارسال كنيد، تيم خود را مديريت كنيد، اجرا كنيد. خدمات مشتري گزارش مي دهد و حتي داده ها را تجزيه و تحليل مي كند.
و آن ها 100٪ درست هستند، يك سيستم CRM خوب به شما كمك مي كند همه اين كارها را انجام دهيد!
اما به نظر مي رسد كه آن ها متوجه فيل در اتاق نمي شوند، آن ها زمان كمي را صرف پرداختن به عظمت عملكرد اصلي (اما كليدي) CRM مي كنند، مديريت تماس!
روابط بهتر = رضايت بيشتر مشتري
همانطور كه شركت شما رشد مي كند، پايگاه داده مشتريان شما نيز رشد مي كند.
در نهايت، متمركز كردن و ساده كردن ارتباطات خود با مشتريان، چه بالقوه و چه موجود، روز به روز دشوارتر مي شود.
مكالمات مهم در ايميلها پنهان ميشوند، در صفحات گسترده پراكنده ميشوند، در يادداشتهاي Post-it گم ميشوند و منجر به تعاملات ناهمگون و ناسازگار با مشتريان ميشوند.
همه اين ها به سادگي و به وضوح منجر به از دست دادن پول شما مي شود.
مطالعات نشان مي دهد كه پاسخ اين مشكل مي تواند يك سيستم CRM باشد.
گزارشي در سال 2020 ارائه شده و ادعا ميكند كه 74% از تمام پذيرندگان CRM دريافتند كه CRM "دسترسي بهتري به دادههاي مشتري ارائه ميدهد". در همين حال، 61 درصد از توزيع كنندگان فروش ادعا كردند كه CRM به آن ها امكان دسترسي آسان تر به اطلاعات و داده هاي كليدي مشتري را مي دهد.
مطالعه اي كه توسط نورون سي ار ام انجام شد، نشان داد كه 47٪ از كاربران CRM ادعا كردند كه رضايت و حفظ مشتري به طور قابل توجهي تحت تأثير استفاده از سيستم CRM قرار دارد.
بنابراين، بياييد مزاياي CRM را ببينيم كه چگونه ميتواند روابط شما با مشتريان را به «سطح ديگري» برساند، سطح رضايت كامل، كه وفاداري مشتري ناميده ميشود.
6 روش CRM كه مي تواند روابط شما با مشتري را بهتر كند
چقدر از ميزان رضايت مشتري خود راضي هستيد؟
من فقط در مورد خدمات مشتري كه ارائه مي كنيد صحبت نمي كنم، بلكه كيفيت تعاملات روزانه شما با مشتريان را نيز بيان مي كنم.
اگر به هر يك از اين سؤالات پاسخ «نه» داديد، به احتمال زياد كسب و كار شما از مديريت تماس نامنظم يا ناكارآمد رنج ميبرد، كه به شدت كيفيت و ثبات روابط شما با مشتريان و مشتريان بالقوه را مختل ميكند.
يك سيستم CRM ميتواند با كمك به شما در متمركز كردن، بهينهسازي و سادهسازي ارتباطات خود با مشتريان، با بهتر شدن در اين 6 زمينه، براي كسب و كار شما مفيد باشد.
1. شناخت بهتر مشتريان
ممكن است ساده به نظر برسد، اما اين واقعيت كه شما تمام اطلاعات را روي هر مخاطب در يك مكان ذخيره مي كنيد، CRM را به يك ابزار ارتباطي فوق العاده قدرتمند تبديل مي كند.
مانند يك برگه تقلب كه دسترسي آسان به اطلاعات كليدي را ارائه مي دهد، يك سيستم CRM به تيم هاي فروش، بازاريابي و خدمات مشتري شما مزيت رقابتي مي دهد.
آن ها نه تنها نام كامل يك مخاطب، آدرس ايميل، شماره تلفن، آدرس پستي، وب سايت و حساب هاي رسانه هاي اجتماعي را مي دانند، بلكه حقايق تجاري مهمي مانند موقعيت يك مخاطب در شركت، روابط او با ساير مخاطبين در پايگاه داده شما را نيز مي دانند. زباني كه صحبت مي كنند و حتي روز تولدشان.
با داشتن همه اين اطلاعات در دستان شما، شخصي سازي ارتباط شما با يك مخاطب به يك نسيم تبديل مي شود.
ثانياً، با كمك CRM ميتوانيد تمام فعاليتها، پروژهها، فروشها، پيامهاي چت زنده، تبادل ايميل، فاكتورها، سفارشها، قراردادها يا درخواستهاي خدمات مشتري را ذخيره كنيد.
به عبارت ديگر، يك سيستم CRM به شما اين امكان را مي دهد كه بهتر بدانيد مخاطبين شما چه كساني هستند و چه مي خواهند.
2. تقسيم بندي بهتر
هيچ كس نمي خواهد با يك جمعيت بي چهره تجارت داشته باشد. همه مي خواهند با يك مخاطب كامل سروكار داشته باشند.
در تجارت، اين امر با تقسيم كردن مخاطبين (مشتريان و مشتريان بالقوه) به مخاطبان هدف حاصل مي شود. و تقريباً هيچ چيز ديگري وجود ندارد كه تقسيم بندي را بهتر از CRM انجام دهد.
CRM به شما اين امكان را مي دهد كه داده ها را بر اساس دسته ها و معيارها تجزيه كنيد و ايجاد ليست هاي متمركز را آسان مي كند. چنين ليست هاي تقسيم بندي شده اي كه در بازاريابي يا فروش مورد استفاده قرار مي گيرند، به شما امكان مي دهند كمپين هاي ارتباطي خاصي را اجرا كنيد و پيشرفت فروش و استخر پيشرو خود را تجزيه و تحليل كنيد.
وقتي ميدانيد چه كسي را مخاطب قرار ميدهيد، ميتوانيد آگاهانه پيشنهاد، تاكتيكها و حتي طرح خود را تنظيم كنيد.
به طور خلاصه، يك سيستم CRM خوب به شما كمك ميكند بهتر بدانيد چه كسي واقعاً به آنچه ارائه ميدهيد علاقهمند است، چه كسي هنوز روي حصار است و چه كسي مانند يخ سرد است.
3. حفظ مشتري بهتر
CRM علاوه بر اينكه يك دارايي عالي در يافتن و پرورش مشتريان بالقوه و جديد شماست، ابزاري عالي براي راضي نگه داشتن مشتريان فعلي شما نيز هست.
يك سيستم CRM با چندين مزيت «حفظ مشتري» ارائه ميشود: با يادآوري قرار ملاقاتها يا زمان ارسال ايميلهاي بعدي، به شما كمك ميكند به وعدههاي خود عمل كنيد.
اما چيزي كه در اينجا باعث ترفند واقعي مي شود اين است كه CRM همچنين مي تواند از شما بخواهد با آن دسته از مشترياني ارتباط برقرار كنيد كه در اين مدت با آنها تماس نگرفته اند و شايد احساس مي كنند مورد غفلت قرار گرفته اند.
براي حفظ علاقه مشتريانتان، يك سيستم CRM همچنين ميتواند به شما در سازماندهي فعاليتهاي بازاريابي كمك كند: ارسال خبرنامه، كمپينهاي آزمايشي رايگان يا نظرسنجيهاي مشتريان پس از خريد، و غيره، همه در زمان مناسب!
4. پيش بيني بهتر نيازها
وقتي مي دانيم چه انتظاري داريم، احساس اعتماد به نفس بيشتري مي كنيم.
همين امر در مورد تجارت نيز صدق مي كند. هنگامي كه عادات خريد مشتري را دنبال مي كنيد، فروش متقابل يا افزايش فروش آسان تر است.
و از آنجايي كه يكي از مزاياي كليدي داشتن يك سيستم CRM كمك به فروشندگان براي فروش بيشتر و فروش سريعتر است، اين دسترسي به تاريخچه تعامل با مشتري است كه به نمايندگان فروش اجازه مي دهد تا نيازهاي مشتري را پيش بيني كنند.
اگر سابقه خريد مخاطب را بدانيد، چه چيزي خريده اند و چه زماني، چه قراردادهايي به آن ها پيشنهاد شده است، چه عادات خريدي را نشان داده اند، و حتي چگونه به مشتريان شما تبديل شده اند، مي توانيد فعال باشيد و در زمان مناسب پيشنهادهاي جديد يا بهتري ارائه دهيد. !
يك سيستم CRM نيز در ارائه خدمات عالي به مشتريان ضروري است. دسترسي به تاريخچه تعامل، ارائه خدمات به موقع به مشتريان را آسان مي كند.
فقط با چند كليك ميدانيد كه آيا مخاطبي با محصول شما مشكلي داشته است، درخواستهاي خدماتش چگونه رسيدگي ميشود و آيا راضي بوده است يا خير. و اگر آن ها در گذشته از چيزي شكايت كردند، اين شانس شماست كه از اعتبار خود استفاده كنيد و تجربه بسيار بهتري ارائه دهيد.
5. ارتباط بهتر و سريعتر
عدم وادار نكردن مشتريان خود با پاسخ سريع به درخواست هاي آن ها، نشانه حرفه اي بودن است.
صرفه جويي در وقت شما و مشتريان شما سيستم CRM است كه مجموعه اي از قالب هاي قابل تنظيم و آماده استفاده از ايميل ها، اسناد، نامه ها، اسناد، پيشنهادات، نقل قول ها، دعوت نامه ها، خبرنامه ها و غيره را به شما ارائه مي دهد.
همچنين ميتواند به شما كمك كند تا پيامكها و ايميلها را پيشنويس كرده و ارسال آنها را هفتهها يا ماهها قبل برنامهريزي كنيد.
و وقتي صحبت از رسيدگي به درخواست هاي خدمات مشتري مي شود، سرعت همه چيز است!
با داشتن تمام سابقه تعامل مخاطبين فقط با يك كليك، CRM به شما امكان ميدهد ارتباطات خود را شخصيسازي كنيد، الگوهاي پاسخ را ارسال كنيد كه راهحلهاي سريعي براي مشكلات مكرر ارائه ميدهند، پيوندهايي به سؤالات متداول و ويديوها ارسال كنيد، ناگفته نماند كه تماسهاي تلفني ميتوانند مستقيماً از سيستم برقرار شوند.
6. حفاظت بهتر از حريم خصوصي داده ها
به منظور مطابقت با الزامات حفظ حريم خصوصي داده ها در مقررات جديد اتحاديه اروپا، داشتن يك نرم افزار CRM كه داراي عملكردهاي مرتبط با GDPR باشد بسيار مهم است.
مزيت اصلي CRM در اينجا اين است كه در زمان و تلاش شما صرفه جويي مي كند، زيرا مطابق با GDPR يك كار به خودي خود يك كار است، و به تمام عواقب ناخوشايند قانوني در صورت نقض اين قانون حفظ حريم خصوصي اشاره نكنيم.
با GDPR، ايمن بودن بهتر از متاسف بودن است.
يك سيستم CRM مي تواند به شما كمك كند تا مجوز مخاطبين خود را براي ذخيره و استفاده از اطلاعات شخصي آنها (رضايت نامه) دريافت كرده و مستند كنيد، اعلان هاي خودكار را براي همه مخاطبين جديد ارسال كنيد و به شما اطلاع دهد كه مي خواهيد داده هاي آنها را ذخيره كنيد، اشتراك مشتريان خود را در تنظيمات ترجيحي ارتباط ايميلي مديريت كنيد. ، و حتي قوانيني را براي به روز رساني اطلاعات شخصي براي گروه هاي مخاطب تنظيم كنيد، همه در يك زمان.
انجام اين كار به صورت دستي بيشتر وقت شما را مي گيرد و همچنين در معرض خطر اشتباه قرار مي گيريد. اما، راهاندازي يك سيستم CRM براي انجام اين كار براي شما، راهي سريع، ايمن و قابل اعتماد براي منطبق كردن ارتباطات شما با مشتريان با GDPR است، كه به نوبه خود باعث ايجاد اعتماد در هنگام مديريت با احترام به دادههاي مشتريانتان ميشود.
ارتباط با مشتري به عنوان يك اولويت تجاري
مشتري چيزي بيش از يك فرصت فروش است. ما مي توانيد شگفت انگيزترين محصول را براي ارائه داشته باشيد، اما اگر با مشتريان خود درست رفتار نكنيد، چيزي را نمي فروشيد!
به همين دليل است كه ايجاد روابط خوب با آن ها اولويت شماره يك هر كسب و كاري است.
و اين دقيقاً همان كاري است كه يك CRM بهترين كار را انجام مي دهد، به شما كمك مي كند تا روابط عالي با مشتريان را حفظ كنيد، با هر يك از آن ها به طور جداگانه رفتار كنيد، آن ها را فراموش نكنيد و زماني كه آن ها به شما نياز دارند حضور داشته باشيد.
همچنين، در مواجهه با قانون جديد حفظ حريم خصوصي اتحاديه اروپا، يك سيستم CRM منطبق با GDPR ابزار قدرتمندي براي تقويت پيوند شما با مشتريان است، زيرا اعتماد عميقتري را با مخاطبين شما ايجاد ميكند، زيرا اطلاعات شخصي آن ها به صورت ايمن مديريت ميشود و به صورت حرفه اي چگونه روابط خود را تقويت كنيم
براي كمك به شما در ايجاد و حفظ روابط قوي با مشتري، ما يك برنامه اقدام ارتباط با مشتري طراحي كرده ايم كه به شما كمك مي كند:
ايجاد صميميت با مشتريان خود
سبد مشتريان خود را بهتر مديريت كنيد
مشتريان را با آخرين اخبار به روز نگه داريد
و حتي براي آن ها ارزش افزوده ايجاد كند.
برچسب: ،
ادامه مطلب