neuroncrm neuroncrm .

neuroncrm

آیا می‌توانید اتوماسیون بازاریابی نوین را بدون سیستم CRM انجام دهید؟

اگر شما یک کسب‌ و کار کوچک یا متوسط ​​هستید که به مصرف‌کنندگان محصولی را می‌فروشید، احتمالاً می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی خود را به‌صورت خودکار پیاده و شخصی سازی کنید. راه‌حل استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Microsoft Dynamics 365 است.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام است.

خوشبختانه برای بازاریابان CRM در حال تبدیل‌شدن به ابزار اصلی است. طبق مقاله اخیر دنیای اقتصاد، ” تقریباً 37 درصد از مشاغل کوچک” کاملاً با نرم افزار های آنلاین و مبتنی بر ابر بازاریابی و حسابداری سازگار هستند، پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2023 به 86 درصد از مشاغل کوچک برسد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است.

شما به‌ احتمال‌ زیاد برای مدیریت تجارت خود به نرم‌افزار CRM نیازمند خواهی شد.

ادغام اتوماسیون بازاریابی همراه با نرم افزار CRM یک مزیت واقعی برای کسب و کار ها محسوب می شود. داده های هر سرنخ در CRM دارای شرایط و تنظیم های بیشتری هستند و بنابراین کار و برنامه ریزی بر روی آن‌ها آسان‌تر است:

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

فروشندگان شما اطلاعات مرتب تر و جامع تری از مشتری در اختبار دارند و می توانند مکالمه های خود را برنامه ریزی و سازماندهی کنند.
ایمیل های شما به صورت انبوه بوده و به هم مرتبط هستند.
براساس علایق و نیاز های مشتری می توانید در هر مرحله در قیف فروش، تبلیغات مرتبط با آن مرحله را انجام دهید.
این ها بخشی از مزایای بسیار مهمی هستند که بر اثر استفاده از سی ار ام در فرآیند های بازاریابی و فروش قابل دسترس خواهند بود.

قطع ارتباط
در حالی که CRMهای جامعی ماننده Microsoft Dunamics 365 با سیستم‌ های اتوماسیون بازاریابی مختلف ارتباط برقرار می‌کند، همچنان بسیاری از مشاغل B2C از CRM های اختصاصی استفاده می‌کنند که برای صنایع خاص ساخته‌شده است:  داروخانه ها، دندانپزشکی و ده‌ها مورد دیگر. این سامانه‌ها دارای امکانات فقط لازم هستند که کار محدود مشخص شده آن صنعت را انجام می دهند؛ اما آن‌ها از نظر بکپارچه بودن با دیگر سیستم های بازاریابی و یا جسابداری و همچنین از نظر پردازش داده ها سال‌ ها عقب تر از Microsoft Dynamics 365 هستند.

در اینجا مثالی لیستی از خواسته‌های یک مرکز بازاریابی متمرکز برای دریافت، تقسیم‌بندی و سپس ارتباط با مشتریان بالقوه وجود دارد:

ثبت سوابق همه تعاملات صورت گرفته با یک مشتری احتمالی
به نمایندگان اجازه دهد تا بر اساس علاقه در هر مرحله از قیف فروش، مشتریان احتمالی را برچسب‌گذاری و تقسیم‌بندی کنند.
شناسایی و جلوگیری خودکار از سوابق تکراری.
به‌طور خودکار چشم‌اندازهای موجود در فرآیند فروش و بازاریابی  قابل پیشبنی و برنامه ریزی باشد.
پیام‌های بازاریابی را بر اساس بازدید از صفحات وب تنظیم کرد.
اتصال به شبکه ای مجازی تلگرام و واتساپ امکان پذیر باشد.
همه این خواسته های تیم های بازاریابی و فروش در مایکروسافت سی ار ام قابل راه اندازی و اجرا هستند.

CRM های اختصاصی دارای موانع کلیدی هستند که شمارا از دریافت مزایای آن بازمی‌دارد:

بدون (یا محدود) فرم‌های وب به سرور
بدون سیگنال تبدیل به Google Analytics یا AdWords
پشتیبانی از ردیابی تماس‌ها
بدون پشتیبانی از کمپین ایمیل
بدون پشتیبانی از SMS
پشتیبانی از چت آنلاین
بدون پشتیبانی از تبلیغات سرب
آنچه آموخته‌ایم (و هنوز هم می‌آموزیم) می‌تواند برای سایر شرکت‌ها با چالش‌های مشابه مفید باشد و به کار آید.

در صورت نداشتن سی ار ام به نظر می‌رسد سه پلتفرم مختلف برای نقش “مرکز بازاریابی ” رقابت می‌کنند:

مرکز ردیابی تماس
مرکز بازاریابی ایمیل
مرکز گفتگو
اجازه دهید جوانب مثبت و منفی هر یک را مرور کنیم:

مرکز پیگیری تماس

92 درصد از ارتباطات مشتری با تلفن اتفاق می‌افتد.

بسیاری از مشاغل B2B عمدتاً متکی به تماس‌های تلفنی و چت و پیام کوتاه هستند.

کوکی‌ها مبتنی بر وب با استفاده از خدمات ردیابی تماس (Voip) به تماس‌های تلفنی و پیامک مرتبط می‌شوند.

بااین‌حال، شماره‌های تماس ثبت شده برای بازاریابی آفلاین (بروشورها، علائم، تبلیغات چاپی) فاقد رد پای دیجیتالی هستند، بنابراین برچسب‌گذاری دستی یا سنتی سرنخ‌ها مورد نیاز است.

آنجاست که همه‌چیز از هم می‌پاشد فروشندگان ردیابی تماس انتظار دارند که کاربران از CRM استفاده کنند. برخی از فروشندگان، یک برنامه ابتدایی، شبیه CRM را ارائه می‌دهند که فاقد ابزارهای قوی مورد نیاز برای اتوماسیون بازاریابی واقعی است و اکثر فروشندگان  با صدها CRM اختصاصی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

برای مثال:

شرکت بزرگ CallRail یک گزینه ارسال فرم وب را ارائه می‌دهد که با اسکریپت درج شماره پویا (DNI) کار می‌کند. بدون یک برنامه CRM قوی‌تر، اطلاعات را نمی‌توان به‌راحتی برای مواردی مانند ایمیل هدفمند، پیامک یا کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک سوءاستفاده کرد.

پس اگر فقط از برنامه های بازاریابی طراحی شده برای بازاریابی و یا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده به صورت اختصاصی برای یک صنعت خاص استفاده می کنید در اتصال هر بخش به یکدیگر دچار مشکل خواهی شد و این در حالی است که سی آر ام مایکروسافت بسیار راحت تر با دیگر اتوماسیون های مختلف ارتباط برقرار می کند.

مرکز ایمیل
البته، تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ قلب اتوماسیون بازاریابی است. یک راه‌حل مشخص این است که از داده های مدیر کمپین ایمیلی خود به عنوان یک مرکز متمرکز برای اطلاعات احتمالی استفاده کنید. متأسفانه، اکثر سیستم‌ عامل‌های ایمیلی (MailChimp، Constant Contact) به این منظور طراحی نشده‌اند.

خبر خوب این است که ارسال‌های فرم انبوه را می‌توان به‌راحتی راه اندازی کرد؛همچنین می شود مشتریان را تقسیم بندی و بخش بندی کرد و حتی مشتریان را می‌توان بر اساس پاسخ‌ها و یا اقداماتی که انجام می دهند، به‌طور خودکار از یک لیست به لیست دیگر منتقل کرد.

ایمیل‌های انبوه می‌توانند کند باشند، در مشکل هرزنامه گم شوند یا نادیده گرفته شوند. اغلب اوقات، اگر تماس اولیه منجر به فروش نشود، فرصت نیز از دست می‌رود.

یک مشکل که هر این رویکرد را آزار می‌دهد، ایمیل های تکراری است. آن‌ها ممکن است با شماره تکراری تماس بگیرند، اما سپس با استفاده از همان شماره مکالمه متنی را ادامه دهند. سپس به چت آنلاین (یا یک ربات چت) و سپس واتساپ بروند!

چالش این است که همه این تعامل ها مستقیم و برخط باشد. اکثر نرم‌افزارهای CRM ادغام بومی با خدمات ردیابی تماس‌های محبوب دارند. این‌ها با تشخیص تماس گیرنده اصلی به استنباط تماس‌های مکرر کمک می‌کند؛ اما این‌ها همیشه یکپارچه کار نمی‌کنند (هنگامی‌که یک مشتری از تلفن دوم استفاده می‌کند) و بدیهی است که وقتی فرم‌های وب شماره تلفن ندارند، نمی‌توانند به درستی کار کنند.

اینجا است که ضعف نرم افزار های بازاریابی مشخص می شوند درحالی که سی ار ام قابلیت اتصال این نوع پیام ها و لیست های مختلف ایمیلی را دارد، در سی ار ام می توان کمپین ها را مدیریت و ایجاد کرد و همجنین مدیریت لیست ایمیل ها در سی ار ام امکان پذیر است.

خدماتی مانند نورون سی آر ام قول می‌دهند که برنامه‌ها را بدون کارمند فناوری اطلاعات به هم متصل کنند. حقیقت این است که جزئیاتی (مانند نحوه جلوگیری از تکرار اشتباهات) فوق‌العاده هستند.

مرکز چت محور
بر اساس تحقیقات کوتاه ما، بسترهای پیام‌رسانی چت و شبکه های اجتماعی درواقع می‌تواند بهترین راه‌حل برای ایجاد اتوماسیون بازاریابی بدون CRM باشد.

اول، چت آنلاین، پاسخگوی خودکار و ربات‌ها به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند و جایگزین فرم‌های وب به سرور و حتی تماس‌های تلفنی شده اند. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که 73 درصد از مشتریان، از تجربه چت آنلاین خود راضی هستند، در حالی که فقط 61 درصد از کاربران ایمیلی و 44 درصد از کاربران از تلفن استفاده می کنند.

اکثر سیستم‌عامل‌های چت به مدیرهای پلتفرم اجازه می‌دهند تا تماس‌ها و بخش‌های احتمالی را برچسب‌گذاری کند. مهم‌تر از همه، سیستم‌عامل‌های چت اهمیت ارتباطات همه‌جانبه را تشخیص داده و پشتیبانی از تلفن و پیامک را نیز اضافه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این اقدامات می توانند به سیستم سی ار ام متصل شوند ولی در سایر نرم افزارها چنین اتصالی را نداریم.

نتیجه نهایی

توجه کنید که در این مطلب ما سعی کردیم در کنار مخشص کردن مزایای سی ار ام و مخصوصاً Microsoft Dynamics 365 این نکته را بیان کنیم که این پلتفرم نسبت به نرم افزار های بازاریابی برتری دارد، شما اگر بخواهید در دنیای امروز بازاریابی نوین انجام دهید و به روز باشید باید از ابزار های جدید نیز  استفاده کنید، ابزار هایی که تا حد زیادی جامع باشند و همچنین بتوانند با سایر نرم افزار های تجاری ارتباط برقرار کنند، توجه داشته باشید که نرم افزار های بازاریابی به تنهایی نمی توانند خواسته های بخش های فروش و بازاریابی شما برآورده کنند اما سی ار ام تا حد زیادی تمامی امور شما را کنترل و مدیریت می کند.

تیم نورون سی ار ام با ارائه راه حل سیستم ارتباط با مشتری، برای کسب و کار های کوچک و بزرگ مایکروسافت سی ار ام را ارائه می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۲۰ توسط:neuroncrm موضوع: نظرات (0)