7 نشانه هشدار دهنده كه شركت شما به نرم افزار CRM نياز دارد
تغيير ابزارها يا پردازنده هاي شما مي توانيد يك تصميم مهم داشته باشيد ، به ويژه به اين دليل كه اين تغيير نياز به سرمايه گذاري مالي دارد.
اگر اين پست را مي خوانيد ، احتمالاً مي پرسيد كه آيا نرم افزار CRM براي تجارت شما منطقي است يا خير. چگونه بر گردش كار مي فروشيد ، بازاريابي يا خدمات خود را تحت تاثير قرار مي دهيد؟ چقدر طول مي كشد تا بازگشت را ببينيم؟ همانطور كه مي خواهيد را وزن كنيد ، به دنبال اين هفت نشانه هشدار دهيد كه ممكن است به يكي نياز داشته باشيد.
1) بهره وري پايين
فرآيندهاي دستي مانند صفحات گسترده و تأييدات كاغذ زمان قابل توجهي را هدر مي دهند. راههاي بهتري براي انجام كارها وجود دارد. مايكروسافت سي ار ام با اتوماسيون ورود داده ها و انجام كارهاي تكراري و ايجاد ارتباطات تيمي مربوط به حساب در يك رابط مشترك و مشترك (ديگر نيازي به زنجيره هاي ايميلي ايميل نيست) جايگزين فرآيندهاي دستي مي شود.
اين امر نه تنها منجر به بهبود كارايي مي شود ، بلكه مي تواند موفقيت فروش را تا 41 درصد درآمد بيشتر براي هر فروشنده افزايش دهد.
2) شكست همكاري بين بخش ها
بعضي اوقات بخشها آنقدر در كار روزانه خود غرق مي شوند كه از عملكرد ساير بخشها و تأثير آنها بر يكديگر غافل مي شوند. در حالي كه مشتريان يا مشتريان بالقوه با شركت شما در حال تعامل هستند ، ممكن است متوجه شوند كه مورد توجه قرار مي گيرند و اطلاعات نادرستي دارند زيرا هيچ كس به طور كامل از نحوه رسيدگي به نيازهاي آنها مطمئن نيست.
CRM به همه افراد در سازمان اجازه مي دهد تا چرخه زندگي هر مشتري يا رهبري را ببينند و دقيقاً بدانند چگونه نيازهاي آنها را برطرف كند. اين رويت اغلب از طريق ويژگي هاي CRM مانند داشبورد تيم و به اشتراك گذاري فايل انجام مي شود.
3) مسئوليت پذيري محدود در بين همكاران
گاهي اوقات ، فروشندگان از پذيرفتن مسئوليت مشتري كه “دچار مشكل شده است” خودداري مي كنند ، زيرا “كار آنها نبوده است”. يا بدتر ، شما فرصت مشتري را از دست مي دهيد زيرا هيچ كس مسئوليت را بر عهده نگرفته و با آنها تماس نمي گيرد.
CRM به عنوان يك پايگاه داده متمركز عمل مي كند و داده هاي دقيقي از هرگونه تعامل شما با مشتريان و سرنخ ها ارائه مي دهد. اين به شما مي گويد چه كسي ، كجا و چه زماني كسي در مراقبت از مشتري كوتاهي كرده است. در اينجا قصد نداريم به كسي اشاره كنيم ، بلكه تصويري واضح از جايي كه براي بهبود وجود دارد ارائه مي دهيم.
4) تجزيه و تحليل داده هاي ضعيف
شما مي خواهيد باور داشته باشيد كه مشتريان خود را مي شناسيد و تمام تلاش خود را براي خدمت به آنها انجام مي دهيد. اما ممكن است چند مورد در مورد آنها وجود نداشته باشد. هرچه به داده هاي كمتري دسترسي داشته باشيد ، اطلاعات كمتري نيز مي دانيد.
CRM مي تواند به شما در درك بهتر مشتريان خود از طريق گزارش گيري و تجزيه و تحليل داده ها كمك كند. با استفاده از اين ابزارها مي توانيد به خريد و عادات فصلي ، جمعيت شناسي ، رفتارهاي ديجيتالي و ترجيحات خاص ، مانند روش ارتباطي ترجيحي آنها ، بينش پيدا كنيد.
5) رضايت كم مشتري
تجربه مشتري كه كمتر از آنكه كسي را خوشحال كند ، دري بسيار گسترده اي براي رقابت شما است. اگر متوجه ميزان رضايتمندي پايين ، حجم بيشتر شكايات يا پاسخ ضعيف به نظرسنجي از مشتريان شده ايد ، ممكن است زمان راه حل باشد.
با استفاده از CRM ، مي توانيد رويكردي هدفمند براي مديريت تجربه مشتري در پيش بگيريد. به عنوان مثال ، بهترين CRM ها به شما امكان مي دهند با مشترياني كه كانال هاي تلفن همراه و اجتماعي را به ايميل يا تلفن ترجيح مي دهند درگير شويد. در واقع ، ممكن است برخي از منابع را در اين فرآيند ذخيره كنيد. يك مطالعه نشان داد كه قابليت هاي تلفن همراه به طور متوسط به افزايش بهره وري 14.6 درصد و قابليت هاي اجتماعي به 11.8 درصد منجر مي شود.
6) فرصت هاي فروش از دست رفته
اگر هدايت فروش خود را به صورت دستي رديابي مي كنيد ، ممكن است فرآيند مشخصي براي پرورش آنها نداشته باشيد و در نهايت فرصت هاي فروش را از دست بدهيد. يك CRM (به ويژه هنگامي كه به نرم افزار اتوماسيون بازاريابي متصل است) مي تواند از قوانين اتوماسيون براي اطلاع دادن به تكرارها در زمان پيگيري استفاده كند. نه تنها اين ، بلكه به دليل اطلاعات ذخيره شده و سوابق ارتباطي ، مي توانيد به طور يكپارچه از جايي كه برنامه هاي پرورشي شما متوقف شده است ، استفاده كنيد و به رابطه اي كه قبلاً ايجاد كرده ايد ارزش افزوده كنيد.
7) رشد سريع تجارت
حتي مشاغل كوچك نيز مي توانند از مزاياي CRM بهره ببرند ، به ويژه هنگامي كه آنها آماده رشد هستند. همانطور كه در مورد بسياري از ابزارهاي نرم افزاري وجود دارد ، اغلب اين سوال مطرح مي شود: “چگونه مي توانم بفهمم كه پلت فرم اندازه مناسب را انتخاب مي كنم؟”
اين يك نگراني قانوني است ، زيرا مربوط به تعداد كاركنان شما و تعداد مشترياني است كه مديريت مي كنيد. اما به لطف مدل هاي قيمت گذاري نرم افزار به عنوان سرويس (SaaS) ، اكثر CRM ها مي توانند با رشد شما رشد كنند. اگر با دو كارمند شروع كنيد و به 200 نفر برسيد ، CRM شما مي تواند به همراه شما مقياس بندي شود.
همانطور كه مزايا و معايب اتخاذ نرم افزار CRM را ارزيابي مي كنيد ، مهم است كه خطرات احتمالي گردش كار فروش و بازاريابي دستي را در نظر بگيريد. كار با CRM شما را در موقعيتي قرار مي دهد كه تعاملات بين بخش ها را ساده كرده ، تجربه مشتريان خود را بهبود بخشيده و سفارشي كنيد و افزايش بهره وري و درآمد را متوجه شويد.
برچسب: ،
ادامه مطلب